Kurz

  • Úvodní stránka
  • Kontakt
  • Kurzy
  • Webináře
  • Zakázkové kurzy
  • Zasílání nabídek
  • Kontakt
  • Nabídka spolupráce
  • Smluvní podmínky
  • Naši partneři
  • GDPR

SPISOVÁ SLUŽBA A ARCHIVNICTVÍ 2020/2021 - AKTUALITY A ZMĚNY V UKLÁDÁNÍ, VYŘAZOVÁNÍ DOKUMENTŮ dle nové legislativy - KURZ JIŽ PROBĚHL


Datumpondělí 30. listopadu 2020, 09:00 - 14:00
Cena včetně DPH2 190 Kč
Variabilní symbol99201113
LektorMgr. Matuška Karel - specialista archivace, skartace a spisové služby

 

Místo konání


hotel CLARION

Pražská 14
370 04 České Budějovice
Najít na mapě...

MHD - zastávka trolejbusu Mariánské náměstí nebo Družba - IGY. Parkování: placené parkoviště u hotelu, v okolních ulicích parkovací zóny, platby přes automat nebo aplikaci.

 

Tematická náplň


Proběhne jako WEBINÁŘ dne 25.11. s Mgr. Nimrichterovou. Chcete-li se účastnit webináře, přihlaste se přímo do webináře zde.

  • Seminář je určen veřejnoprávním i soukromoprávním původcům, kteří vedou spisovou službu v listinné nebo elektronické podobě. Seminář je určen pro všechny osoby mající na starost ukládání, archivaci a skartování dokladů a dokumentů, spisovou službu, též pracovníky podatelen a spisoven nebo administrativní pracovníky menších původců, kteří agendu vedení spisové služby vykonávají vedle dalších pracovních úkolů. Vhodný bude nejen pro úplné začátečníky, ale také pro ty, kteří sice již mají s vedením spisové služby zkušenost, avšak potřebují si tuto problematiku více ujasnit a dozvědět se aktuální stav legislativy.
  • Aktuální informace o provádění spisové služby. Jak správně postupovat při ukládání dokumentů, účetních a daňových dokladů, jak provádět skartační řízení a vyřazováním dokumentů. Povinnosti veřejnoprávních i soukromoprávních původců v oblasti spisové služby. Přehled platné legislativy týkající se různých odvětví (např. průmysl, školství, zdravotnictví, služby, obce a jimi zřizované příspěvkové subjekty). JAK ZASAHUJE NAŘÍZENÍ GDPR A PROBLÉMY S KORONAVIREM DO ARCHIVNICTVÍ A SPISOVÉ SLUŽBY.
  • AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ ZÁKONA O SPISOVÉ SLUŽBĚ A ARCHIVNICTVÍ PRO OBDOBÍ ROKU 2020 - zákon číslo 56/2014 Sb., kterým se mění zákon číslo 499/2004 Sb. Seznámení se zásadami a aplikací v praxi.
  • ZMĚNA VYHLÁŠKY O PODROBNOSTECH VÝKONU SPISOVÉ SLUŽBY. Vyhl.č. 85/2019 Sb. část druhá - jak se mění vyhl. č. 259/2012 Sb. o podrobnostech výkonu spisové služby, ve znění vyhl. č. 183/2014. Vysvětlení nových povinností a postupů dle vyhlášky veřejnoprávního původce.
  • ZÁKON č. 111/2019 Sb. ze dne 24.4.2019, ČÁST DVACÁTÁ DRUHÁ, který mění od 24.4.2019 zákon číslo 499/2004 Sb. - Zákon o archivnictví a spisové službě.
  • Zásady pro vedení spisové služby (písemná, elektronická forma). Dokumenty ve firmách a organizacích, podací deník, evidence, rozdělování, vyřizování, odesílání, ukládání a vyřazování dokumentů. Co vše je vlastně dokument ve firmě a organizaci. Kdy je povinnost uchování analogový dokument a kdy je možné uchovávat pouze digitálně.
  • Jak pracovat s dokumenty. Postup u podnikatelských subjektů, u příspěvkových organizací, u organizačních složek státu, u nevýdělečných subjektů, u fyzických osob.
  • Evidence dokumentů ve spisovnách organizací. Zřizování a vedení spisoven. Jak postupovat v případě zrušených subjektů - zabezpečení jejich dokumentů.
  • Ukládání účetních a daňových dokladů. Evidence e-mailové pošty, kdy a jak možno e-maily skartovat, specifika faxů, informací na digitálních mediích.
  • Ukládání dokumentů v digitální podobě - opatření dokumentů metadaty, výstupní datové formáty, spisovny dokumentů v digitální podobě součástí el. systému spisové služby. Národní digitální archiv.
  • Návaznost na datové schránky, možnosti archivace zpráv doručených do datové schránky; možná řešení ve firmách.
  • Co a jak dlouho musíme uchovávat, archivovat. Rozdílné doby podle určení v příslušné legislativě. Doklady personální povahy, ekonomické povahy, podklady pro zdravotní pojišťovny, správu sociálního zabezpečení a další.
  • VYBRANÁ USTANOVENÍ NAŘÍZENÍ GDPR vybraná ustanovení nového nařízení GDPR ve vztahu k archivaci a spisové službě. Stručná, ale nutná informace.
  • METODIKA GDPR PŘI VÝKONU SPISOVÉ SLUŽBY - ochrana osobních údajů při výkonu spisové služby, zejména v informačních systémech spravujících dokumenty u veřejnoprávních původců. Jak správně postupovat.
  • Likvidace, jak a kdy likvidovat dokumenty.
  • Skartační řízení, výběr archiválií ve skartačním řízení, předání do archivní péče a zpřístupňování archiválií. Síť a působnost archivů v ČR.
  • Diskuse, zodpovídání dotazů.
  • ÚČASTNÍCI SEMINÁŘE OBDRŽÍ AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ ÚZ ARCHIVNICTVÍ A SPISOVÁ SLUŽBA.

 

 

Zpět na seznam kurzů...

 

Copyright © 2008, ODBORCONSULT-D

powered by