Kurz
Úvodní stránka
Kontakt
Vyhledat text
Kurzy
Webináře
Zakázkové kurzy
Zasílání nabídek
Kontakt
Nabídka spolupráce
Smluvní podmínky
Naši partneři
GDPR
SPISOVÁ SLUŽBA, ARCHIVNICTVÍ A SPRÁVA DOKUMENTŮ 2020 (jak v roce 2020 vést spisovou službu, co se změnilo, co je nové) -
KURZ JIŽ PROBĚHL
Datum
čtvrtek 16. dubna 2020, 09:00 - 14:00
Cena včetně DPH
2 190 Kč
Variabilní symbol
88200420
Lektor
Mgr. Pavlína Nimrichtrová – specialistka a metodička spisové služby a archivace
Místo konání
hotel CENTRÁL
nám. Republiky 33,
Plzeň
Najít na mapě...
MHD - zastávka autobusu a tramvaje Náměstí Republiky. Parkování - placené zóny v okolních ulicích, nákupní centrum Plaza (3 hod. zdarma, každá další hod. 30Kč)
Tematická náplň
Seminář je určen
veřejnoprávním i soukromoprávním původcům,
kteří vedou spisovou službu v listinné nebo elektronické podobě. Je určen pro všechny osoby mající na starost ukládání, archivaci a skartování dokladů a dokumentů, spisovou službu, též pracovníky podatelen a spisoven nebo administrativní pracovníky. Vhodný bude nejen pro úplné začátečníky, ale také pro ty, kteří sice již mají s vedením spisové služby zkušenost, avšak potřebují si tuto problematiku více ujasnit a dozvědět se aktuální stav legislativy, kdo má jaké povinnosti.
Aktuální informace o provádění spisové služby. Jak správně postupovat při tvorbě a ukládání dokumentů, účetních a daňových dokladů, jak provádět skartační řízení a vyřazování dokumentů. Povinnosti veřejnoprávních i soukromoprávních původců v oblasti spisové služby. Přehled platné legislativy týkající se různých odvětví (např. průmysl, školství, zdravotnictví, služby, obce a jimi zřizované příspěvkové subjekty). JAK ZASAHUJÍ EVROPSKÁ NAŘÍZENÍ eIDAS a GDPR DO ARCHIVNICTVÍ A SPISOVÉ SLUŽBY.
AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ ZÁKONA 499/2004 Sb., O ARCHIVNICTVÍ A SPISOVÉ SLUŽBĚ, PRO OBDOBÍ ROKU 2020. Seznámení se zásadami a aplikace v praxi.
VYHLÁŠKA O PODROBNOSTECH VÝKONU SPISOVÉ SLUŽBY č. 259/2012 Sb.
Vysvětlení povinností a postupů.
Zásady pro vedení spisové služby veřejnoprávních původců
(škol, měst a obcí, příspěvkových organizací, státní správy, u organizačních složek státu)
v listinné podobě
– podací deník, práce s digitálními dokumenty v listinné evidenci,
evidence spisoven, skartační řízení.
Vedení spisové služby v elektronické podobě u veřejnoprávních původců (školy, města a obce, příspěvkové organizace, státní správa, organizační složky státu, justice) - elektronické systémy spisové služby, digitální spisovna, elektronické skartační řízení, národní standard pro elektronické systémy spisové služby.
Dokumenty v soukromých firmách a organizacích, u podnikatelských subjektů
- podací deník, evidence, rozdělování, vyřizování, odesílání, ukládání a vyřazování dokumentů. Co vše je vlastně dokument ve firmě a organizaci. Kdy je povinnost uchování analogový dokument a kdy je možné uchovávat pouze digitálně.
Tvorba spisů, typové spisy.
Digitální dokumenty - podepisování, pečetění a časová razítka, konverze a převody dokumentů,
opatření dokumentů metadaty,
výstupní datové formáty,
práce s e-maily, datovými zprávami z datových schránek, návaznost na digitální spisovny.
Spisový řád, spisový a skartační plán
– jak správně sestavit, co nesmí chybět.
Kontroly spisové služby.
Spisovny
- zřízení a vedení spisoven. Jak postupovat v případě zrušených subjektů - zabezpečení jejich dokumentů, komerční spisovny.
Spisová rozluka
– oč jde, jak postupovat.
Ukládání účetních a daňových dokladů.
Co a jak dlouho musíme uchovávat a archivovat.
Rozdílné doby podle určení v příslušné legislativě. Doklady personální povahy, ekonomické povahy, podklady pro zdravotní pojišťovny, správu sociálního zabezpečení a další.
Klasické skartační řízení a elektronické skartační řízení – jak probíhá, jak se na něj připravit, skartační návrh, komunikace se státním archivem.
Likvidace vyřazených dokumentů,
ukládání a přístupnost archiválií.
Diskuse, zodpovídání dotazů.
ÚČASTNÍCI SEMINÁŘE OBDRŽÍ AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ UZ ARCHIVNICTVÍ A SPISOVÁ SLUŽBA.
Zpět na seznam kurzů...