Kurz
Úvodní stránka
Kontakt
Vyhledat text
Kurzy
Webináře
Zakázkové kurzy
Zasílání nabídek
Kontakt
Nabídka spolupráce
Smluvní podmínky
Naši partneři
GDPR
ARCHIVNICTVÍ A PRÁVA DOKUMENTŮ U SOUKROMOPRÁVNÍCH ORGANIZACÍ -
KURZ JIŽ PROBĚHL
Datum
čtvrtek 26. března 2020, 09:00 - 13:00
Cena včetně DPH
2 190 Kč
Variabilní symbol
55200311
Lektor
Mgr. Pavlína Nimrichtrová – specialistka a metodička spisové služby a archivace
Místo konání
Nové Adalbertinum
Velké náměstí 32
500 03 Hradec Králové
Najít na mapě...
MHD - zastávka trolejbusu Adalbertinum nebo Komenského Parkování - placené parkoviště Velké náměstí, v okolních ulicích pouze rezidentní zóny.
Tematická náplň
Seminář je určen
podnikatelským subjektům,
které pracují s dokumenty v listinné i elektronické podobě. Je určen pro všechny osoby mající na starost ukládání, archivaci a skartování dokladů a dokumentů, spisovou službu v organizaci, pracovníky podatelen a spisoven nebo administrativní pracovníky. Vhodný bude nejen pro úplné začátečníky, ale také pro ty, kteří sice již mají se správou dokumentů či vedením spisové služby zkušenost, avšak potřebují si tuto problematiku více ujasnit a dozvědět se aktuální stav legislativy, kdo má jaké povinnosti.
Aktuální přehled povinnosti soukromoprávních organizací
(soukromých firem, podnikatelských subjektů, obchodních společností a družstev s výjimkou bytových družstev, spolků, odborových organizací, nadací, profesních komor, církevních organizací, obecně prospěšných společností apod.). Jak správně postupovat při tvorbě a ukládání dokumentů, účetních a daňových dokladů, jak provádět skartační řízení a vyřazování dokumentů. Přehled platné legislativy týkající se různých odvětví (např. průmysl, stavebnictví, zdravotnictví, služby, personalistika).
JAK ZASAHUJÍ EVROPSKÁ NAŘÍZENÍ eIDAS a GDPR DO ARCHIVNICTVÍ A SPRÁVY DOKUMENTŮ.
AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ ZÁKONA 499/2004 Sb., O ARCHIVNICTVÍ A SPISOVÉ SLUŽBĚ, PRO OBDOBÍ ROKU 2020.
Seznámení se zásadami a aplikace v praxi.
Evidence, vyřizování, ukládání a vyřazování dokumentů. Co vše je vlastně dokument ve firmě a organizaci. Kdy je povinnost uchování analogový dokument a kdy je možné uchovávat pouze digitálně.
Práce s digitálními dokumenty
- podepisování, pečetění, časová razítka, konverze a převody dokumentů, důvěryhodnost digitálních dokumentů, metadata, výstupní datové formáty.
Jak na e-maily, datové zprávy z datových schránek, elektronické faktury, systémy pro správu dokumentů
Předpisy pro správu dokumentů ve firmě (SPISOVÝ ŘÁD), SPISOVÝ A SKARTAČNÍ PLÁN.
Jak založit a vést spisovnu, evidence a vybavení spisoven. Komerční spisovny.
CO A JAK DLOUHO MUSÍME UKLÁDAT A ARCHIVOVAT.
Rozdílné doby podle určení v příslušné legislativě. Doklady personální povahy, ekonomické povahy, podklady pro zdravotní pojišťovny, správu sociálního zabezpečení, zakladatelské dokumenty a další.
Ukládání účetních a daňových dokladů, personální spisy.
Jak postupovat v případě zrušených subjektů
- zabezpečení dokumentů zanikajících organizací.
Povinnosti soukromoprávních původců, kteří mají ve správě dokumenty veřejnoprávních předchůdců.
SKARTAČNÍ ŘÍZENÍ - jak probíhá a jak se na něj připravit, jak a proč připravit skartační návrh, komunikace se státním archivem.
Likvidace vyřazených dokumentů.
Ukládání a přístupnost archiválií.
Diskuse, zodpovídání dotazů.
ÚČASTNÍCI OBDRŽÍ UZ ARCHIVACE A SPISOVÁ SLUŽBA.
Zpět na seznam kurzů...