Kurz
Úvodní stránka
Kontakt
Vyhledat text
Kurzy
Webináře
Zakázkové kurzy
Zasílání nabídek
Kontakt
Nabídka spolupráce
Smluvní podmínky
Naši partneři
GDPR
FAKTURACE, POKLADNA A ZMĚNY LEGISLATIVY 2019 (praktický aplikační seminář) -
KURZ JIŽ PROBĚHL
Datum
úterý 11. června 2019, 09:00 - 14:00
Cena včetně DPH
1 950 Kč
Variabilní symbol
55190611
Lektor
Ing. Lenka Kruntorádová, MBA - auditorka, daňová poradkyně, lektorka a soudní znalkyně oboru účetnictví s více jak 25letou praxí v oboru; členka Komory daňových poradců a Komory auditorů
Místo konání
Amber Hotel ČERNIGOV
Riegrovo náměstí 1494
500 02 Hradec Králové
Najít na mapě...
Tematická náplň
Seminář zkušené lektorky, soudní znalkyně a daňové poradkyně propojuje 3 oblasti, které se vzájemně propojují. Fakturace, pokladna, EET - a daňové doklady. Seminář je určen všem, kteří vystavují a přijímají faktury a chtějí, aby vždy byly řádně a včas uhrazeny a nedošlo k problémům, že něco je chybně. Seminář je vhodný jak pro podnikatelské subjekty, tak pro obce i města, příspěvkové subjekty i neziskovou sféru, spolky, nadace, církve, družstva i OSVČ. Seminář zahrne i změny schválené v tzv.
balíčku změn 2019
– zákon č. 80/2019 Sb.
SPRÁVNÁ FAKTURACE 2019 - ÚČETNÍ A DAŇOVÉ DOKLADY V TUZEMSKU, V RÁMCI EU I MIMO EU.
Přehled platné a změněné legislativy a včetně nové legislativy. Vybraná ustanovení zákona o účetnictví, DPH, občanského zákoníku a dalších právních předpisů, které je nutno znát. Novelizovaná ustanovení 2018.
Vybraná změněná ustanovení, která se dotýkají fakturace, otázek účetních a daňových dokladů.
Fakturace a daňové doklady dle zákona o DPH, živnostenského zákona, zákona o ochraně spotřebitele a další legislativy. Změny u daňových dokladů u vývozu zboží.
Povinné náležitosti dokladu, objednávky, obchodní dopisy, faktury: obchodní jméno, firma, identifikace.
Zjednodušené daňové doklady i pro bezhotovostní platby.
Faktura v cizí měně a měnová doložka. Cizí měny, kurzové rozdíly.
Fakturace v rámci přenesení daňové povinnosti i po změnách při poskytování stavebních a montážních prací.
Pokladní doklady příjmové, výdajové, cestovní příkazy, stvrzenky, paragony, faktury za hotové, náležitosti. Lhůty vystavování účetních dokladů.
Faktury vystavené na zboží, služby, penalizační, ostatní faktury. Přefakturace. Slevy, bonusy, skonto.
Faktury došlé od dodavatelů, faktury ze/do zemí EU, z/do třetích zemí 2018.
Bankovní výpisy v listinné podobě, v elektronické podobě; doklady skladového hospodářství, správné náležitosti.
Ostatní interní účetní doklady; opravné účetní doklady, dříve dobropisy, vrubopisy.
Jak můžeme daňové doklady řádně legálně opravit, náležitosti. Vystavování duplikátů, kopií dokladů.
Kde se nejvíce chybuje: např.: pacht, závazek, zástavní právo, náhrada škody, zápůjčka, výpůjčka, kupní smlouva, vklad, nájem, koupě a řada dalších pojmů.
Elektronická fakturace.
Formy dokladů: listinná, technická, elektronická. Podmínky elektronické fakturace.
Archivace daňových dokladů, médii, termíny, nové povinnosti.
Daňové doklady (běžné, zjednodušené, souhrnné, opravné daňové doklady, tuzemské, zahraniční, splátkové kalendáře a další). Účtenka versus daňový doklad. Na co si dát pozor!
Prokazování dokladů a skutečností z hlediska daňové uznatelnosti
podle zákona o daních z příjmů; podle daňového řádu.
Nejčastější chyby v účetních a daňových dokladech, jak je správně opravit, aby byly při kontrole uznány platnými.
QR FAKTURACE.
Nový výhodnější způsob fakturace. QR Faktura - automatické vyplnění některých účetních údajů při zpracování faktur. Účetní data z faktur lze načíst naskenováním QR kódu na faktuře. Díky integraci s QR Platbou je na faktuře jen jeden QR kód jak pro platební údaje, tak pro účetní data. Postup, vysvětlení novinky.
EET v podmínkách roku 2019
– povinnosti evidovat tržby u subjektů zařazených do původní 3. a 4. fáze EET – připravovaný zvláštní režim u EET (tzv. papírová evidence) u vybraných subjektů – tržby vyloučené z evidence – změny u účtenky. Časté chyby, jak se jim vyvarovat. Stav legislativního projednávání novely.
NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY ŘÁDNÉ FAKTURACE. Jak správně fakturovat, časté chyby a nedostatky daňových dokladů, nejčastější zjištění kontrolními orgány.
ARCHIVACE.
Doby archivace daňových a účetních dokladů, faktur, příjmových a výdajových dokladů, dokladů k EET, reklamací, výpisů z účtů atd.
POKLADNA, PRAKTICKÁ POKLADNÍ ČINNOST 2019:
Pracovní postupy pokladních, účetních, asistentek, sekretářek a všech, kteří pracují s penězi a ceninami. Pravidla pro činnost pokladny. Přehled platné změněné legislativy pro rok 2019. Vybraná ustanovení zákonů, které je nutno znát. Zákon o oběhu bankovek a mincí. Omezení plateb v hotovosti, kterých případů se to týká. Vymezení základních pravidel vedení pokladní hotovosti a cenin. Vedení pokladních knih a evidencí cenin. Přijímání úhrad prostřednictvím platebních karet a šeků. Ochranné prvky bankovek. Limity plateb v hotovosti. Správné pracovní postupy pokladních, účetních a všech, kteří přicházejí do styku s hotovostí a ceninami. Pojištění pokladních, smlouvy o hmotné odpovědnosti.
POJIŠTĚNÍ VKLADŮ.
Garanční systém finančního trhu. výšené náhrady za vklady, zrychlení výplat náhrad.
NOVELA ZÁKONA O PLATEBNÍM STYKU:
stručný výběr důležitých informací ze zákona číslo 370/2017 Sb. a 371/2017 Sb., kterým se mění zákon č. 284/2009 Sb., o platebním styku ve znění pozdějších předpisů. Novela zapracovává příslušné předpisy EU do stávající legislativy o platebním styku v ČR.
DISKUZE.
Zodpovídání dotazů.
ÚČASTNÍCI OBDRŽÍ MATERIÁLY LEKTORKY K PŘEDNÁŠENÉ PROBLEMATICE.
Zpět na seznam kurzů...