Kurz
Úvodní stránka
Kontakt
Vyhledat text
Kurzy
Webináře
Zakázkové kurzy
Zasílání nabídek
Kontakt
Nabídka spolupráce
Smluvní podmínky
Naši partneři
GDPR
SPISOVÁ SLUŽBA, UKLÁDÁNÍ A VYŘAZOVÁNÍ DOKUMENTŮ 2019 (včetně změn dle nové legislativy ochrany osobních údajů GDPR) -
KURZ JIŽ PROBĚHL
Datum
středa 20. února 2019, 09:00 - 14:00
Cena včetně DPH
1 850 Kč
Variabilní symbol
77190216
Lektor
Mgr. Pavlína Nimrichtrová – specialistka a metodička spisové služby a archivace
Místo konání
Dům kultury
Velká Hradební 19
400 01 Ústí nad Labem
Najít na mapě...
Tematická náplň
Seminář je určen veřejnoprávním i soukromoprávním původcům, kteří vedou spisovou službu v listinné nebo elektronické podobě. Je určen pro všechny osoby mající na starost ukládání, archivaci a skartování dokladů a dokumentů, spisovou službu, též pracovníky podatelen a spisoven nebo administrativní pracovníky menších původců, kteří agendu vedení spisové služby vykonávají vedle dalších pracovních úkolů. Vhodný bude nejen pro úplné začátečníky, ale také pro ty, kteří sice již mají s vedením spisové služby zkušenost, avšak potřebují si tuto problematiku více ujasnit a dozvědět se aktuální stav legislativy.
Aktuální informace o provádění spisové služby.
Jak správně postupovat při ukládání dokumentů, účetních a daňových dokladů, jak provádět skartační řízení a vyřazováním dokumentů. Povinnosti veřejnoprávních i soukromoprávních původců v oblasti správy dokumentů. Přehled platné legislativy týkající se různých odvětví (např. průmysl, školství, zdravotnictví, služby, obce a jimi zřizované příspěvkové subjekty).
AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ ZÁKONA O ARCHIVNICTVÍ A SPISOVÉ SLUŽBĚ PRO ROK 2019
- zákon číslo 56/2014 Sb., kterým se mění zákon číslo 499/2004 Sb. Seznámení se zásadami novely a aplikace v praxi.
PROVÁDĚCÍ VYHLÁŠKA č. 283/2014 Sb.
, kterou se mění vyhláška č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby. Vysvětlení povinností a postupů dle vyhlášky veřejnoprávního původce.
Zásady pro vedení spisové služby (listinná, elektronická forma).
Dokumenty ve firmách a organizacích, podací deník, evidence, rozdělování, vyřizování, odesílání, ukládání a vyřazování dokumentů. Co vše je vlastně dokument ve firmě a organizaci. Kdy je povinnost uchování analogový dokument a kdy je možné uchovávat pouze digitálně.
Jak pracovat s dokumenty.
Postup u podnikatelských subjektů, u příspěvkových organizací, u organizačních složek státu, u nevýdělečných subjektů, u fyzických osob.
Evidence dokumentů ve spisovnách organizací.
Zřizování a vedení spisoven. Jak postupovat v případě zrušených subjektů - zabezpečení jejich dokumentů.
Ukládání účetních a daňových dokladů.
Evidence e-mailové pošty, kdy a jak možno e-maily skartovat, ukládání na digitálních mediích.
Ukládání dokumentů v digitální podobě
- opatření dokumentů metadaty, výstupní datové formáty, spisovny dokumentů v digitální podobě součástí el. systému spisové služby. Národní digitální archiv.
Návaznost na datové schránky,
možnosti archivace zpráv doručených do datové schránky; možná řešení ve firmách.
Co a jak dlouho musíme uchovávat, archivovat.
Rozdílné doby podle určení v příslušné legislativě. Doklady personální povahy, ekonomické povahy, podklady pro zdravotní pojišťovny, správu sociálního zabezpečení a další.
VYBRANÁ USTANOVENÍ NOVÉHO NAŘÍZENÍ GDPR vybraná ustanovení nového nařízení GDPR platného od 25.5.2018
ve vztahu k archivaci a spisové službě. Stručná, ale nutná informace.
NOVÁ METODIKA GDPR PŘI VÝKONU SPISOVÉ SLUŽBY
- ochrana osobních údajů při výkonu spisové služby, zejména v informačních systémech spravujících dokumenty u veřejnoprávních původců. Jak správně postupovat.
Skartační řízení,
elektronické skartační řízení, výběr archiválií, předání do archivní péče a zpřístupňování archiválií. Síť a působnost archivů v ČR.
Diskuse,
zodpovídání dotazů účastníků semináře.
ÚČASTNÍCI SEMINÁŘE OBDRŽÍ AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ UZ ARCHIVACE A MATERIÁL LEKTORKY K PŘEDNÁŠENÉ PROBLEMATICE.
Zpět na seznam kurzů...