Kurz
Úvodní stránka
Kontakt
Vyhledat text
Kurzy
Webináře
Zakázkové kurzy
Zasílání nabídek
Kontakt
Nabídka spolupráce
Smluvní podmínky
Naši partneři
GDPR
POKLADNA, POKLADNÍ A ÚČETNÍ ČINNOST PO ZMĚNÁCH LEGISLATIVY, VČETNĚ ZMĚN CESTOVNÍCH NÁHRAD -
KURZ JIŽ PROBĚHL
Datum
úterý 7. listopadu 2017, 09:00 - 13:30
Cena včetně DPH
1 850 Kč
Variabilní symbol
76171118
Lektor
Ing. Lenka Kruntorádová, MBA - auditorka, daňová poradkyně, lektorka a soudní znalkyně oboru účetnictví s více jak 25letou praxí v oboru; členka Komory daňových poradců a Komory auditorů
Místo konání
Hotel Gustav Mahler
Křížová 4
586 01 Jihlava
Najít na mapě...
MHD - zastávka trolejbusu Masarykovo nám. horní. Parkování - placená parkoviště Křížová, Březinovy sady, Masarykovo nám. - pošta.
Tematická náplň
Seminář je určen všem, kteří ve firmách nebo organizacích pracují nebo přichází do styku s hotovostí a chtějí znát základní pravidla pro finanční operace a nakládání s penězi. Seminář je určen též pro příspěvkové subjekty, obce a neziskovou sféru.
Aktuální informace zkušené lektorky - soudní znalkyně, daňové poradkyně k pokladní činnosti a postupům účetních z důvodů změn legislativy. Pracovní postupy pokladních, účetních, asistentek, sekretářek a všech, kteří pracují s penězi a ceninami. Pravidla pro činnost pokladny.
Přehled platné změněné legislativy. Vybraná ustanovení zákona o účetnictví, DPH a dalších právních předpisů, které je nutno znát.
NOVELA ZÁKONA O PLATEBNÍM STYKU zákon č. 452 /2016 Sb.,
kterým se mění zákon č.284/2009 Sb. o platebním styku ve znění pozdějších platných předpisů. Poslední platné změny.
Zákon o oběhu bankovek a mincí. Omezení plateb v hotovosti, kterých případů se to týká.
ZMĚNY V OBLASTI POJIŠTĚNÍ VKLADŮ.
Garanční systém finančního trhu. výšené náhrady za vklady, zrychlení výplat náhrad.
PRAKTICKÁ ČINNOST.
Vymezení základních pravidel vedení pokladní hotovosti a cenin 2017. Vedení pokladních knih a evidencí cenin. Přijímání úhrad prostřednictvím platebních karet a šeků. Ochranné prvky bankovek. Nové limity plateb v hotovosti.
CESTOVNÍ NÁHRADY.
Poskytování záloh na služební cesty a jejich vyúčtování vč. termínů 2017. Účtování pokladních dokladů. Vyúčtování cestovních náhrad v pokladně. Termíny. Změny v činnosti pokladny s ohledem na zálohy při služebních cestách.
Správné pracovní postupy pokladních, účetních a všech, kteří přicházejí do styku s hotovostí a ceninami 2017.
NÁLEŽITOSTI PŘIJÍMANÝCH/VYDÁVANÝCH POKLADNÍCH DOKLADŮ,
abychom neměli problém při kontrolním hlášení, náležitosti pokladních dokladů, co musíme kontrolovat při přijetí dokladu do pokladny 2017; co musí doklad obsahovat, aby byl platným. Důležité změny, které již vstoupily v platnost.
Pokladní doklady a jejich promítnutí do Kontrolního hlášení DPH.
EVIDENCE TRŽEB (EET).
Povinnost pro všechny podnikající subjekty s příjmem hotovostních úhrad od klientů, bez ohledu na plátcovství DPH. Právní rámec EET. Zdůraznění změn pro 3. a 4. vlnu EET.
NOVELY ZÁKONA O ÚČETNICTVÍ OD 1.1.2016 a od 1.1.2017
- zásadní změny, nové prováděcí předpisy 2017, stručná informace.
Zákon o omezení výše hotovostních plateb
– novela zákona platná již od 2014.
NÁLEŽITOSTI A VYSTAVOVANÝCH POKLADNÍCH DOKLADŮ,
účtování pokladních dokladů, vedení pokladní knihy, inventarizace.
ODPOVĚDNOST POKLADNÍCH, ÚČETNÍCH
- zásady činnosti, manka a schodky pokladny, vnitrofiremní předpisy. Možnosti pojištění pokladny; problematické oblasti. Vazba pokladny na mzdovou agendu, kumulace funkcí. Smlouvy o hmotné odpovědnosti; náležitosti dohody.
POKLADNA V CIZÍCH MĚNÁCH,
správné vedení pokladny v cizích měnách, evidence měn, použití kurzů, výpočet kursových rozdílů. Oceňování a účtování operací ve valutové a šekové pokladně.
INVENTARIZACE pokladny a cenin.
Správný postup dle platné legislativy. Novelizované postupy inventarizace.
PLATEBNÍ KARTY
– vazba na pokladnu, účtárnu, příklady, správné postupy. Úhrada platebními kartami. Účtování přijatých úhrad formou platebních karet - správný postup.
Stravenky, poukázky,
doklady v běžné činnosti pokladní nebo hospodářky.
Archivace, evidence,
ochrana a zabezpečení průkaznosti dokladů, potvrzení a prohlášení. Správný postup jak dlouho musíme doklady archivovat.
Připravované změny u plateb v hotovosti, statistických hlášení, evidenci tržeb a další změny ve vazbě na novou úpravu účtování a odvádění DPH.
Nejčastější chyby, omyly a problémy v praxi podnikatelských subjektů, příspěvkových subjektů, ÚSC, obcí, jejich řešení v souladu s právními předpisy.
Příklady z praxe. Diskuse, dotazy.
Účastníci semináře obdrží pracovní materiály připravené lektorkou.
Zpět na seznam kurzů...