Kurz
Úvodní stránka
Kontakt
Vyhledat text
Kurzy
Webináře
Zakázkové kurzy
Zasílání nabídek
Kontakt
Nabídka spolupráce
Smluvní podmínky
Naši partneři
GDPR
VEDENÍ SPISOVÉ SLUŽBY A ARCHIVACE 2017/2018 -
KURZ JIŽ PROBĚHL
Datum
středa 18. října 2017, 09:00 - 13:30
Cena včetně DPH
1 990 Kč
Variabilní symbol
56171022
Lektor
Schwaller Jan Mgr.
Místo konání
učebna firmy KOČKA
Senovážné naměstí 5, vchod v zadní části dvora, 1. patro
110 00 Praha 1
Najít na mapě...
MHD - Metro stanice Můstek (linky A,B), Hl. Nádraží (linka C), Nám. Republiky (linka B), tramvaje zastávka Jindřišská, Parkování - v okolních ulicích převážně rezidentní zóny, placené parkování v ulicích Senovážné nám., Jindřišská, Hybernská, Opletalova. Placené parkoviště Hlavní nádraží.
Tematická náplň
Seminář je určen veřejnoprávním původcům i soukromoprávním původcům dokumentů. Seminář je vhodný pro podnikatelské subjekty, příspěvkové organizace, obce, města i zapsané spolky, prostě všechny subjekty, které mají povinnost cokoliv archivovat, ukládat, vést spis a mít doklady připraveny i ke kontrole.
PROGRAM SEMINÁŘE:
ÚVOD DO PROBLEMATIKY SPISOVÉ SLUŽBY:
Základní pojmy při správě dokumentů. Právní úprava spisové služby. Síť veřejných archivů – metodická pomoc i kontrolní orgán . Spisový řád – povinná interní norma původce . Spisový a skartační plán – jeho tvorba . Další vnitřní předpisy původce dotýkající se správy dokumentů . Bezpečnostní rizika v oblasti spisové služby. Elektronické systémy správy dokumentů. Informační systém datových schránek (ISDS) jako nedílná součást spisové služby. Samostatné evidence dokumentů.
ŽIVOTNÍ CYKLUS DOKUMENTŮ:
Doručování a příjem dokumentů. Evidence dokumentů. Tvorba a evidence spisu. Rozdělování a oběh dokumentů a spisů. Vyhotovování dokumentů. Podepisování a schvalování dokumentů. Odeslání dokumentů. Vyřízení dokumentu. Vyřízení a uzavření spisu. Ukládání dokumentů a spisů . Kdy je povinnost uchování analogový dokument a kdy je možné uchovávat pouze digitálně.
SKARTAČNÍ ŘÍZENÍ A KONTROLA VÝKONU SPISOVÉ SLUŽBY:
Skartační řízení a spisová rozluka. Povinnosti vedoucích úředníků při zajištění výkonu spisové služby. Kontrola výkonu spisové služby.
APLIKACE ZÁKONA č.297/2016 Sb.,
o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce ve veřejné správě. Základní informace o zavádění e-governmentu ve veřejné správě . Základní informace k zákonu č. 297/2016, o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce . Dlouhodobá a důvěryhodná archivace elektronických dokumentů.
AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ ZÁKONA O ARCHIVNICTVÍ A SPISOVÉ SLUŽBĚ PRO ROK 2017
- zákon číslo 56/2014 Sb., kterým se mění zákon číslo 499/2004 Sb. Seznámení se zásadami novely a aplikace v praxi.
PROVÁDĚCÍ VYHLÁŠKA č. 283/2014 Sb., kterou se mění vyhláška č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby. Vysvětlení nových povinností a postupů dle vyhlášky veřejnoprávního původce.
JAK PRACOVAT S DOKUMENTY
Postup u podnikatelských subjektů, u příspěvkových organizací, u organizačních složek státu, u nevýdělečných subjektů, u fyzických osob.
EVIDENCE DOKUMENTŮ VE SPISOVNÁCH ORGANIZACÍ.
Zřizování a vedení spisoven. Jak postupovat v případě zrušených subjektů - zabezpečení jejich dokumentů.
UKLÁDÁNÍ ÚČETNÍCH A DAŇOVÝCH DOKLADŮ.
Evidence e-mailové pošty, kdy a jak možno e-maily skartovat, specifika faxů, informací na digitálních mediích.
UKLÁDÁNÍ DOKUMENTŮ V DIGITÁLNÍ PODOBĚ
- opatření dokumentů metadaty, výstupní datové formáty, spisovny dokumentů v digitální podobě součástí el. systému spisové služby. Národní digitální archiv.
NÁVAZNOST NA DATOVÉ SCHRÁNKY
možnosti archivace zpráv doručených do datové schránky; možná řešení ve firmách.
CO A JAK DLOUHO MUSÍME UCHOVÁVAT, ARCHIVOVAT
Rozdílné doby podle určení v příslušné legislativě. Doklady personální povahy, ekonomické povahy, podklady pro zdravotní pojišťovny, správu sociálního zabezpečení a další.
Diskuse, zodpovídání dotazů účastníků semináře.
ÚČASTNÍCI SEMINÁŘE OBDRŽÍ AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ UZ ARCHIVACE.
Zpět na seznam kurzů...